torsdag 14 juli 2011

I love fast food


Bland det bästa jag vet, och när jag pratar fast food så är det inte hämtpizza, fryspizza, färdigmat eller hamburgare från någon kedja...nonono....här pratar vi snabbmat man kan slänga ihop hemma med några få enkla ingredienser. Som den här darlingen. Jag älskar grönsaker och livnär mig mer än gärna på endast denna fantastiska föda. Men jag har ju självklart favvosar bland de små älsklingarna. En av dem är sparrisen och då grön sparris!!! Jag har det som nästa mål att kunna odla min egna avlånga gröna grönsak :D
Sparris är så fantastiskt gott och man kan äta den rå som den är (supergott), förväld, grillad eller stekt. Och inte behövs det ens salt på den, den är god bara som den är. Eller som jag gjorde här, jag förvälde den snabbt, rev färsk grana padano över den och lite skirat smör. MUMMA!! Jag lade till rökt makrill (jag vet, jag vet...fisk och parmesan är en big NONO...och det var faktist inte ens gott till) jag petade endast på fisken och stornjöt av min sparris istället. Tror att veggosen inom mig börjar vakna till på allvar nu :P
Till det hela drack jag ett glas rödvin som jag fick i födelsedagspresent. Jag är ju inte expert på det där med viner, men detta vinet passade inte till alls...det var alldeles för sött för den här maten.
Men, men...jag ska springa iväg till affären och köpa mig mer sparris imorgon, jag fick verkligen mersmak av detta...perfa plockmat när man vill se på film en regnig dag som detta varit!!! Bättre än pizza, chips och chokladglass!!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar