fredag 30 december 2011

Dagarna emellan...


Inte många dagar kvar på detta år inte. Jag tillhör inte den typen av människor som ska ut och festa för fullt på nyår, eller ställa till med värsta uppklädda festen eller så. Jag tillhör snarare den sorten som gärna sitter hemma och myser med goda vänner, äter något gott och bara tar det lugnt. Sen springa ut i mjukisar och stora koftor vid tolvslaget, några champanjglas och säga *Gott Nytt År*

Tråkig? Kanske...men sån är jag. Jag är i den fasen i mitt liv just nu. Jag har en gång i tiden fått smått panik om jag inte hade någon fin fest att gå till på nyår, men den tiden är förbi...vem vet...den kanske kommer igen ;)

Mellandagarna har jag tillbringat hemma med familjen, städat, plockat, pysslat och bara tagit det lugnt. Det verkar som att en stor del av sveriges befolkning älskar att plåga sig själva de här dagarna genom att panikslaget springa på rean...men, men...vi är alla olika ;)
Här kan ni se lite av mitt pyssel som jag har gjort, en liten gå bort gåva. På bilden kan ni se en marmelad jag kokade ihop och ett filmjölksbröd jag snodde ihop. Fråga inte om recept för det har jag inte, jag bara gjorde den här gången och jag minns inte vad jag hade i över huvud taget.

Sen har jag också haft namnsdag, 29/12 är numera min dag!!! Jag bjöd in mig själv lite snyggt hos en vän på middag och erbjöd mig att göra tårta, även här kan jag säga att jag har inga exakta mått eller recept, men vi kan kalla den för Mor Natalias chokladdröm. Snygg blev den inte som ni kan se på bilden, men otroligt mumsig. Jag vet med mig felen jag gjorde så det kommer rättas till, till nästa gång ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar