tisdag 7 februari 2012

Vardagsromantik del 2


Fortsätter i temat vardagsromantik, det kan behövas under den här perioden i väntan på att våren ska komma. Själv har jag inga som helst problem med att njuta av vädret och jag njuter i stora drag. Men samtidigt känner man när solen börjar komma och man ser snöflingorna slingra sig sakta ner att då...ja då ska vi plocka in våren och grönskan i hemmet. Jag känner heller att det inte är något fel att göra det, det är som en process, som ett stort välkomnande av det som komma skall.

Igår kväll roade jag mig med att gjuta ljus för första gången i mitt liv. Jag gjöt ljus i koppar, i äggkopp och i en konservburk. På konservburken limmade jag fast en servett också för att göra den lite vårigare. Blev inte så jättebra men det är första gången jag gör detta så ett misslyckande är godkänt ;)

Jag knöt rosa rosetter på mina ljusstakar inne på toaletten vilket också gav en fräschare känsla.

I och med att det vabbades idag med passade jag på och bakade med dottern, det blev ett gäng kringlor!

Jag lägger ut en ny bild på mina pulsvärmare som jag har virkat då den förra inte var särkilt bra tagen, denna är inte suddig som den förra.

Bjud in romantiken i ditt hem, öppna upp och låt den flöda. Lägg fram den där duken på bordet och var inte rädd för det. Det gör inget att det blir kaffefläckar på den, hellre det än att du ska ha den gömd i garderoben och den inte används alls. På med pärlhalsbandet och finunderkläderna. Var inte rädd för att ta på dig där där fina skjortan eller kjolen. Fram med det, imorgon kan det vara försent. Njut av dagen och ta tillvara på alla stunder. Livet är en gåva skänkt från ovan!

1 kommentar:

  1. Vilka fina pulsvärmare! Och vilka smaskiga kakor Ni bakat./Susanne

    SvaraRadera