tisdag 22 januari 2013

Glad och trött

Igår började jag läsa igen. Har haft glädjen att komma in på sjuksköterskeprogrammet i Kalmar, så jag ska läsa på Linnéuniversitetet. Jag är laddad till tusen och vet att jag har 3 tuffa, slitsamma men sjukt roliga år framför mig. Tog mig en titt på hur schemat kommer se ut from nästa vecka och framåt....hmmm....ja...det ser tajt ut och det ser ut som att de kommer köra skiten ur oss...men jisses vad roliga ämnen vi kommer läsa. De senaste dygnen har jag proppat hjärnan full av information, jag är trött och sjukt glad. Tröttheten känns bra och jag är helt euforisk, jag njuter av att vara inne på en föreläsningssal och lyssna, jag vet att jag kommer spotta och bara vilja kräkas emellanåt men lyckan är ändå total.... Jag kommer säkert göra inlägg ang. mitt pluggande här och ni kommer kanske få läsa några sura, gråtande och sorgsna inlägg...förhoppningvis blandat med recept, filosofi, handverk och glädje!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar