söndag 27 januari 2013

Intensivt...men roligt!

Som jag tidigare skrev i bloggen har jag varit hundvakt i helgen. En upplevelse jag skulle vilja beskriva som intensiv men rolig! Full fart var det på hunden och promenaderna var många och långa, men jag måste säga att det har varit en mycket nyttig upplevelse för hela familjen. Både jag och barnen har vistats mycket mer ute än vad vi brukar och detta kommer jag försöka göra mer av. En av våra turer ute blev en visit i skogen.
Jag packade ner en liten matsäck, te, kamera, barn och hund i bilen och åkte iväg. Vi tog en sväng till en motionsslinga som ligger ute i en skog och det var mysigt.
Dottern som var med såg skidspår och informerade mig genast om att hon vill ha ett par rosa "HelloKitty" skidor. Jag kan garantera att jag kommer göra allt för att hitta ett par skidor som passar min 3 åring nu när hon så entusiastiskt sagt att hon vill ut och åka skidor med mamma :D Vi åt våra smörgåsar, drack lite te och tittade på hackspettar.
Dock var Diego otroligt energisk och satt knappast still, det gick inte att ta det i det lugna tempo som vi ville. Men det gör inget, jag fick en härlig upplevelse tillsammans med min dotter och jag kommer helt klart göra om det här.
En härlig men intensiv helg som sagt, det värker i hela kroppen och jag gör mer än gärna om detta. Bäst av allt var att när husse och matte kom för att hämta hunden....då ville inte hunden hem...bra betyg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar