måndag 11 februari 2013

Ensamhet....

.
Är det alltid något som är dåligt?? Jag tycker inte det. Jag njuter av att få vara ensam ibland, att få umgås med endast mig själv, och nu pratar jag inte om att bara få vara ensam hemma utan att på riktigt umgås endast med mig själv och ingen annan. Som många av er vet började jag läsa till ssk nu i januari och det är bland det bästa som har hänt mig. Dels att en av mina drömmar går i uppfyllelse och dels att jag har något för mig själv. Jag går på föreläsningarna där jag är omgiven av mina klasskamrater och sen går jag därifrån. Har vi en heldag med föreläsningar går jag och äter lunch själv, tar en promenad, lyssnar på musik och bara är för mig själv. Jag vill inte och jag saknar heller inte det att sitta och prata med någon, jag vill vara själv. Jag sitter helt själv på föreläsningarna, jag sitter i ett hörn själv på fikapauserna och det gör mig absolut ingenting. Jag kanske mediterar en stund eller bara tittar ut genom fönstret. Detta är ett aktivt val jag gör själv och jag älskar att det knappt är någon som känner mig och att jag får vara anonym och ifred. För just den där anonyma delen är så fruktansvärt skön, de vet inte vem jag är och jag kan förbli anonym för dem så länge jag känner för det just nu. Är jag otrevlig?? Nej det tycker jag inte!! Jag snäser inte åt någon eller ignorerar folk, jag väljer att gå undan helt enkelt. Jag har precis börjat läsa med dessa människor och jag ska gå i samma klass som dem i 3 år, NÅGON gång kommer jag säkert att prata med dem och jag kommer med all säkerhet att lära känna dem...varför ha bråttom?? Vi hade en gruppövning i förra veckan och de som var i min grupp trodde att jag precis hade börjat. Jag förklarade att jag har varit med enda från början, bara det att jag "smyger in" och "smyger ut" på föreläsningarna och att jag helt enkelt inte orkar vara social. Jag tänker inte be om ursäkt för detta men som sagt, jag tycker det är så skönt!!! Jag får vara ifred och jag ÄLSKAR det!! Just nu umgås jag med väldigt få, jag pratar med väldigt få och jag kommer vilja ha det så ett bra tag och det är MITT aktiva val!!! Dessutom förstår jag inte varför man måste känna sig som en utböling eller att det "skulle vara synd om än" när man är ensam...haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar