torsdag 28 februari 2013

Hobby vs. Studier

Visst är det konstigt...när man har massor att göra och fullkomligt drunknar i arbete...ja, det är då alla de där roliga sakerna som man vill göra dyker upp. Det är lite som att man vill fly från arbetet. Nu kan jag knappast påstå att jag inte tycker det som jag läser just nu är kul, det är snarare superkul. Men efter att ha legat sjuk i en vecka och ligger så mkt efter som jag gör...då blir det banne mig för mycket. Men, men...jag gör mitt bästa. På ett eller annat sätt kommer det att gå ;) Mellan varven när jag läser ägnar jag mig också åt mina små hobbies. Något av det bästa jag vet är att baka bröd, vilket jag har ägnat mig åt bland annat idag. I detta fallet har jag bakat ett mindre arbetsamt bröd, men dock tidskrävande. Dutch Ovenbread och receptet är hämtat här, busenkelt och supersmarrigt!!! Och bara titta på det...sicken skönhet va??? Jag älskar att fota vackra bröd och jag älskar att baka bröd. Speciellt när man har fått till den där perfekta degen och man får chansen att sätta fingrarna i den för att sen forma den limpa man vill. Doften som sedan också sprider sig i huset när man gräddar brödet..mmmm.... Vad gör den här tanten mer, jo hon stickar som ni redan vet. Jag stickar för tillfället på en lite present som en tös ska få till helgen, hoppas jag hinner klart bara :) Så där har ni två av mina favvosysselsättningar, baka bröd och sticka!!! Och inte mår jag sämre av att jag för tillfället också har fått chansen att studera medicin...lyckligare kan man inte vara!! Tjohoooo....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar