söndag 14 april 2013

"Ropa inte hej...."

Jag tänker inte ta ut något i förskott, finns ingen som helst anledning att göra det...men jag kan inte låta bli att pusta ut en aning iaf.
Två tentor skrivna på två veckor, pluggat som en idiot och jag är helt slut i bollen, slänger mig in i den nya kursen med glädje trots att jag inte engagerat mig öht i den nya kursen som började i måndags. Men det gör inget, jag vet att jag kan ta igen det. Trots att jag inte har en aning om hur det gick och trots att jag inte slappnat av helt och hållet så känns det som att en tung börda har släppt från mina axlar. Just nu kan jag inte göra något öht åt resultatet...det ligger inte i mina händer alls. Det enda jag kommer göra är det jag inte förlorar på öht. Jag tänker fortsätta att hålla det jag har läst uppdaterat i huvudet. Jag kommer läsa på liiiite varje dag för att nöta in informationen, det kan knappast vara dåligt och det är knappast så att jag kommer läsa något som jag INTE är intresserad av. Händer det att jag måste tenta om igen...jag då är jag inte helt tom i bollen iaf så att jag kommer behöva panikplugga i sista stund. Klarar jag tentorna iaf...jag då har jag extra kunskap i bollen ;)
Ny kurs är det nu iaf och jag ser fram emot den. Vårdvetenskapliga teorier handlar det om och det verkar spännande :)
Jag har inte kikat något närmare på det hela mer än att jag har läst på lite om Florence Nightengale och det är intressant. Jag tog "ledigt" efter att ha skrivit tentan i lördags och har tillåtit mig att slappa nu i 1,5 dag. Imorgon skola och jag ska studsa iväg till mina kära kurskamrater med ett stort leende :)
Nu...natti natti från Mor Natalia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar