onsdag 24 april 2013

Slow down...


Det har jag blivit tvungen att göra... Nu backar jag och jag gör säkert många besvikna men som student och småbarnsmamma kan jag inte endast se till mig själv utan även till det som finns kring mig.
Jag har mått skit rent ut sagt dessa tre dagar och det är inte hållbart. Migrän, illamående, trötthet, irritation, tjurighet är endast en liten del av det som hänt mig.
Barnen har haft en mamma med ett sjuhelskottas humör, skolan har jag inte kunnat sköta heller för jag har inte kunnat hålla ögonen öppna...funkar inte. Funkar inte att ligga hemma med migränliknande huvudvärk i 3 dagar! ! ! ! ! Nej, jag har en skola jag måste och bör sköta, för det är mitt jobb och jag har valt detta, jag har länge drömt om detta. Barnen behöver också sin mamma och jag kan inte gå runt och muttra, gapa och gnälla för småskit.
Jag måste alltså tyvärr lägga ner denna challenge...iaf för den här gången, det blev för mkt. Till saken hör också att jag i dagarna avslutade (har under ett par veckor trappat ner) en medicinering jag har haft i 3 år, vilket också ger en del symptom och den här utrensningen förstärker säkert dessa symptom. Dock kan jag säga att dessa dagar har inte varit förjäves för jag tänker plocka bort socker från min kost helt och hållet, smörgåsätandet är borta och kaffet ska jag verklgien försöka minska på. Salladsätandet ska ha en central roll i min kost och frukosten ska jag försöka hålla till en grön smoothie per dag!! Så en del saker är faktiskt positivt...
Sorry om jag gör er alla besvikna men jag måste...för det är inte hållbart!!! Tränandet har också tagit stryk för jag har inte kunnat träna...har inte haft energi nog till det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar