söndag 26 maj 2013

Jag ger upp


Jag orkar inte mer...
Det har blivit för mycket...
Jag klarar inte av att kämpar längre...
Och värst av allt: det skrämmer mig...
Skola, barn, hem och snart även jobb...ekonomin ligger och fnissar i hörnet, sommaren närmar sig med stormsteg, alla fina kläder på alla vackra kroppar... Man ser folk som är ute och springer dagligen, alla hurtiga och glada människor som lägger upp peppande och fina bilder på när de är ute och springer eller är på gymmet... *suck* Ja, det är knappast så att Olga Rönnberg har tvingat mig att följa hennes sida på FB och bilderna är till för att motivera och peppa.... men just nu är det för mkt.
Jag orkar inte längre...vikten är för hög och jobbet i skolan och hemmet är för mkt. :(
Dessutom har jag börjat känna att berget har blivit för högt för att bestiga på egen hand just nu. Jag har hela tiden känt att jag behöver hjälp, men nu behöver jag mer hjälp en någonsin för nu har även motivationen dalat rejält. Jag är ledsen, riktigt ledsen över detta. Jag är trött på att vara trött, för jag är trött mest hela tiden. Jag orkar inte ens koncentrera mig på skolan längre, energin är som bortblåst.. Vet inte vad jag ska göra längre... Jag har inte råd med att lägga ut pengar på gymkort just nu, inte heller har jag råd att anlita någon för hjälp med viktnedgång. Vikt Väktarna...bara att glömma!! Jag hinner inte att springa på deras möten en gång i veckan i stan på just DE tiderna som de anger. Jag vet ärligt talat inte längre...jag orkar heller inte. 33 år fyller jag...33 år...jag orkar inte må så här längre...vill ha energi och ork, vill leka med mina barn, vill åka till stranden med mina barn i sommar. Dessa saker är otänkbara, finns inte med på kartan alls att jag åker till stranden, att jag sätter på mig bikini...ALDRIG I LIVET!!! Jag tycker synd om mina barn för de har flertalet gånger bett om att få åka till simhallen men jag vägrar sätta på mig baddräkt eller bikini...aldrig i livet, inte ens min man får se mig i underkläder...vill inte att någon ska se mig...för jag äcklas!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar