tisdag 30 december 2014

En tanke i stressen och mörkret

Nu var det riktigt länge sedan jag skrev något i denna gamla dammiga blogg, varför kan man fråga sig... Det gamla vanliga skulle jag vilja säga...stress, tidsbrist och andra ursäkter. Jag kikade igenom i gamla inlägg "bara för att" och insåg vad mycket jag har tappat i detta ekorrhjul...jag som kunde sitta kring jul (trots studier även då) och pyssla, fixa och dona sitter nu som en tjurig gammal nucka och mumlar i mitt hörn. Julen har bara rusat iväg och jag har inte gjort något julstämningen i detta hus har varit totalt obefintlig. Sånt här gör mig mörkrädd!!
Sen visst...nu är jag kanske dessutom mer medveten om vad jag stoppar i mig och äter inte bakverk och annat...men ändå, det finns ju alternativ.
Jag varit ledsen och kände iaf att jag måste göra en förändring. Kameran ska komma fram igen och jag ska börja fota, jag ska fixa till min vardag igen och börja göra sånt som jag gillar och som får tillbaka den varma härliga stämningen i mitt hem.
Se bara på den..fota...när fotade jag med min kamera sist? Jag som var oskiljaktig med min kamera...den använder jag inte längre för jag är fast vid min mobil...slut på denna.
Dessutom ska jag försöka börja blogga igen och visa er där ute i cyberspace mer av denna medelålders studentskans vardag.
Idag är det dagen före nyårsafton och nästsista dagen av 2014...vi är snart inne i 2015 och slutet för termin 4 av min sjusköterskeutbildning....dvs det är snart endast ett år kvar av min utbildning...
Jag har mycket att berätta för er om vad som hänt och det kommer ni få ta del av som sagt...
Kram på er vänner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar