tisdag 10 februari 2015

Syföreningsmöte

Jag älskar att sticka och jag älskar att läsa! Jag fascineras något enormt över sekelskiftet och framför allt hur man levde kring sekelskiftet! Historia är otroligt intressant och mina hobbies stickning, läsning och historia går ofta hand i hand! Jag läser gärna historiska berättelser och just nu om kvinnor, vardagliga saker vill jag veta, hur levde de? Hur klädde de sig? Hur diskade de? Hur tvättade man kläder på vintern om det behövdes? Hur löste man de vardagliga problemen? När jag stickar tycker jag om att lyssna på radio och favoritprogrammet där är Släktband! Där dyker alltså min hobby om historik ännu en gång upp! Vad gäller stickning är jag intresserad av vintagestickning trots att jag ännu inte stickat vintage ännu, men det kommer...
Vad stickar jag på nu? Just nu är jag i sluttampen på klänningen till mina flickor! Snart får ni se det färdiga resultatet! Kanske nästa vecka?

1 kommentar: